INSTYTUT BRANŻY POGRZEBOWEJ I CMENTARNEJ

NECROEXPO 2024

Różowa trumna na stoisku firmy PPHU „MAJ” Tomasz Maj (zdjęcie powyżej)

Masa sprzedanych urn, trumien i karawanów, dziesiątki podpisanych umów oraz setki rozmów biznesowych! NECROEXPO osiągnęło kolejny sukces na arenie międzynarodowej, a wystawcy i zwiedzający udowodnili, że potrafią nie tylko skutecznie prowadzić biznesy, ale i w oryginalny sposób prezentować swoje umiejętności! 

X edycja Międzynarodowych Targów Branży Pogrzebowej zgromadziła ponad 2000 zwiedzających, a swoje produkty zaprezentowało 127 wystawców z 5 krajów. Na stoiskach znalazło się mnóstwo innowacji: m.in. urnomaty, czyli paczkomaty do odbioru urn, biżuteria memorialna wykonywana z użyciem prochów, nowoczesne i modne ubrania dla pracowników zakładów pogrzebowych oraz urny i trumny z charakterem.

To króluje w branży funeralnej

Internet i serca zwiedzających podbiła trumna w kształcie … fortepianu, którą firma Madajka stworzyła specjalnie z okazji targów. To nie jedyna nietypowa realizacja wielkopolskiego producenta. Już podczas I edycji NECROEXPO zaprezentował on trumnę z malowanym ręcznie pejzażem, która w 2024 roku powróciła na wystawę.

Nie były to jedyne rzeczy nie z tego świata. Popularnością cieszyła się różowa drewniana trumna oraz urny w kształcie kasku motocyklowego, piłki, czy też motyla.

SUV od Pilato

Po raz pierwszy na NECROEXPO zaprezentowana została absolutna nowość na rynku:  – To jest pierwszy karawan, który wyprodukowano na bazie SUV-a, czyli na bazie Mercedesa GLE. (…) Mimo, że jest samochodem dosyć wielkim, ma tą finezję, która jest istotna, żeby prowadzić piękny pogrzeb – mówił Massimiliano Ronzat z firmy Pilato.

Tegoroczna edycja targów Necroexpo jest rekordowa. Razem jesteśmy już od 20 lat. Doceniamy Państwa obecność tutaj oraz Waszą chęć pokazania się – mówił dr Andrzej Mochoń, Prezes Zarządu Targów Kielce podczas uroczystości otwarcia wydarzenia.

Kopanie grobów na czas i pokaz mody

Targi Kielce nie tylko robią najlepsze wystawy, ale i … zmagania. Na terenie ośrodka zorganizowano pierwsze w kraju nad Wisłą zawody w Kopaniu Grobów Na Czas! Złoto w tej rywalizacji zgarnęli Węgrzy, którzy realizowali zadanie najszybciej i najstaranniej. Drugie miejsce przyznano zespołowi ze Słowacji, a zamknęli podium Polacy. Wykopane groby oceniało międzynarodowe jury, które brało pod uwagę: technikę kopania, precyzję, czas, estetykę oraz wypełnienie. Zwycięzcy otrzymali pamiątkową statuetkę, a także zdobyli międzynarodowe uznanie! Emocjonujące zawody przyciągnęły uwagę nie wystawców i odwiedzających, ale także dziennikarzy z ogólnopolskich i lokalnych mediów.

Pokaz mody firmy Carmen

Echem w mediach odbiły się także nietypowe pokazy mody. Na wybiegu w kieleckim ośrodku zaprezentowano najnowsze kolekcje ubrań dla pracowników zakładów pogrzebowych. Firma Carmen, związana z targami Necroexpo od prawie dwudziestu lat, przedstawiła modne, ale również komfortowe marynarki, spodnie i kostiumy wykonane z wysokiej jakości materiałów. 

Najlepsi eksperci na NECROEXPO

O merytorykę NECROEXPO zadbali prelegenci ze znanych w branży firm oraz stowarzyszeń. W ramach NECROEXPO obyło się 26 prelekcji i spotkań z ekspertami. Poruszyli oni tematy, takie jak: higiena w zakładzie pogrzebowym, zrównoważona przyszłość w branży pogrzebowej, czy bezpieczeństwo w prosektorium.

Giełda używanych karawanów

Podczas X edycji Necroexpo odbyła się także giełda używanych karawanów. Zadbane i od sprawdzonych sprzedawców lincolny, mercedesy i …ople znalazły swoich nowych właścicieli. Przez trzy targowe dni przed halami Targów Kielce zaprezentowanych zostało kilkanaście aut, a wśród nich zarówno propozycje użyteczne i praktyczne, jak i luksusowe. Wystawione na sprzedaż auta były doskonale wyposażone: posiadały nie tylko akcesoria niezbędne do przewozu trumien, ale i udogodnienia dla kierujących.

Medale i wyróżnienia

17 wyróżnień i nagród za produkty wręczono podczas uroczystej gali NECROEXPO.

Wyróżnienia otrzymali: za sofę „Ostatni Odpoczynek” dla firmy Verital Andrzej Bieniek, Mirosław Matuszewski; za Dahlia Urn dla firmy Drekon; za druk DFT na namiotach pogrzebowych dla firmy Mitko; za trumnę Mediolan czarno-złotą z polipropylenu dla firmy Blue Coffins oraz za wkład do urny PLA dla firmy Maciej Gołąbek.

Jury odznaczyło także wystawców za najlepsze produkty przedstawione podczas X edycji NECROEXPO.

Za kreator funeralny E.Grami do obsługi graficznej w branży funeralnej firma E.Grami-Amigo Alina Grodecka; za piec kremacyjne KALIFSA MEMORIAL KM3 zasilany wodorem dla firmy TE Kalfrisa Polska; za schodołaz SANO SAL- wózek elektryczny do transportu osób i ładunków po schodach dla firmy Euromobil; za Scutoid Urns  dla firmy Gro-Net Michał Grosicki; za autoloadr XRT oraz XRT-S dla firmy MS Construction; za odzież EKO dla zmarłych  dla firmy Carmen Aneta Zdyb, Wojciech Kitajewski oraz za koła schodowe wielokierunkowe do noszy dla firmy Prima-Tech.

Natomiast w ramach prestiżowego konkursu TOP DESIGN, który odbywa się przy okazji każdych znaczących targów w kieleckim ośrodku, wyróżniono firmę KARSOL z Węgier, Vezzami Forni z Włoch oraz BRAINBOX Wojciech Kudela z Polski.

Nagrody w kategorii TOP DESIGN otrzymali SILENTA ROBERT JAKUBOWSKI oraz firma Teala.

Targi NECROEXPO to miejsce, które gromadzi całą branżę. Niezależnie od codziennej rywalizacji, w Targach Kielce cały sektor funeralny jednoczy się. Przyjeżdżamy tu, nie tylko, żeby zaprezentować nowości, czy nawiązać kontakty biznesowe, ale też po to, by celebrować rozwój branży. Już dziś widzimy, że Polska jest absolutnym liderem w Europie, a może i na świecie, jeśli chodzi o jakość i technologie – mówił jeden z wystawców targów. Wydarzenie to od prawie 20 lat jest szeroką platformą do prezentacji najnowszych możliwości, technologii i trendów w zakresie usług pogrzebowych. Tak też było podczas najnowszej, dziesiątej edycji.